ARTISTS

Alessandro 
Pacciani

アレッサンドロ・パッチアーニ
DIRECTOR
(TOKYO)

(FEATURED WORK)12

(AWARDS)

  • Porsche Shape by Performance
    • International Motor Film Awards (2019)
      Best Commercial Film
      Best Sound
  • Abarth Wasteland
    • International Motor Film Awards (2018)
      Best Commercial Film
  • Acura NSX Beginnings
    • International Motor Film Awards (2017)
      Best Commercial Film

(PROFILE)

Alessandro Pacciani
アレッサンドロ・パッチアーニ
(TOKYO)
アレッサンドロ・パッチアーニは東京を拠点に活動するイタリア出身の監督。車の広告や、ショートムービーの演出をはじめ、ダークソウルシリーズやPUBG、Mortal Shellなどのゲームのシネマティクスを数多く手がける。車の案件ではランボルギーニ、ポルシェ、BMW、メルセデス、アウディ、フェラーリなどの多くのクライアントの広告を演出。彼の作品はユネスコアワードを受賞し、ロンドンのインスティチュート・オブ・コンテンポラリー アート(ICA)でも展示され、国際的に高く評価されている。アレッサンドロはデザインやアニメーション、ビジュアルエフェクトの分野でキャリアをスタートしており、その分野における高度な技術を持ち合わせるている。そのため映像ディレクターとしてデジタルとシネマティックな実写を融合したハイエンドな表現を確立している。
Alessandro Pacciani, best known for his action packed car campaigns,short films and for his game cinematics work, including the critically acclaimed Dark Souls, PUBG, Mortal Shell video games franchises. His campaigns for Lamborghini, Porsche, BMW, Mercedes, Audi and Ferrari garnered him international attention and established him as a household name in automotive advertising.His works have garnered assorted honors including a UNESCO award, as well as showcased at the Institute of Contemporary Arts in London. Prior to his directing career, Pacciani developed a strong foothold in design, animation, and visual effects. Those skills allowed him to establish his own signature look through blending digital technology and high-octane visuals with cinematic storytelling.